Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на предни амортисьори на 156 2.4 JTD - Как?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
    Бе въобще поназнайваме и ние с морфиус някои нещица за тия каруци, си мисля...
    И да, можеш да се пребиеш ако не ти е регулирана сходимостта правилно, защото в такъв случай колата не реагира адекватно при неравности и ако попрекалиш със скоростта буквално става неуправляема като минеш през неравност...
    Прав си, че има некадърници които правят реглаж и колата става по-зле след него, но това не е причина да не се прави. И по принцип спора е безмислен - във всеки сервиз след смяна по ходовата част ти казват, че трябва да отидеш на реглаж, пък дали ще ходиш си е твой избор, като не ти се дават 30 лева и си убеден, че няма смисъл - просто не ги давай...

    И малко офтопик: В тоя форум масово се злоупотребява с удивителните...
    Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
    Е то може и кола след ремонт да се запали на пътя (наскоро имаше такъв случай по новините), това означава ли, че не трябва да си ремонтираме колите?
    То и на фаровете не е задължителен реглажа ... сигурно съм много тъп, че си ги проверявам и регулирам веднъж годишно.
    Изобщо свеждането до абсурд е малко изтъркан метод... а купчинките удивителни още повече
    Даааа вече разбрах колко сте на ясно.......
    Примери за майстори дет ти казват кво трябва да правиш мога да давам много, ма дали въобще е нужно да се хабя.......
    И на мен думата задължително ми дойде в повече...... ма ни са оплаквам......
    Просто смятам за нужно да обясня на останалите какво точно се регулира, а не като вас да обяснявам кво ми е казал някой си майстор.

    А дали той не иска просто да ви вземе парите?! Ни са хабете да ми отговаряте......
    sigpic
    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
    147 JTDm 140-Малката манекенка
    GT- JTDm 150

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
      Даааа вече разбрах колко сте на ясно.......
      ...
      И на мен думата задължително ми дойде в повече...... ма ни са оплаквам.....
      Всеки си е наясно и си е прав за себе си... Освен думата "задължително" съм ползвал словосъчетанието "поне за мен" за да стане ясно, че не обвързвам никого с мнението си

      Пиис
      Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 08:35.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
        Даааа вече разбрах колко сте на ясно.......
        Примери за майстори дет ти казват кво трябва да правиш мога да давам много, ма дали въобще е нужно да се хабя.......
        И на мен думата задължително ми дойде в повече...... ма ни са оплаквам......
        Просто смятам за нужно да обясня на останалите какво точно се регулира, а не като вас да обяснявам кво ми е казал някой си майстор.

        А дали той не иска просто да ви вземе парите?! Ни са хабете да ми отговаряте......
        Ма не се хаби бре, те всички лъжат да вземат стотинките и тия дето искат да правят реглаж на окачването и тия дето искат да правят баланс на гуми и тия дето искат да правят реглаж на фарове, хич не е нужно, то е видно по пътищата ни.

        А аз от това не разбирам, не е ми работа, но сигурно за да го напиша съм карал една и съща кола преди и след реглаж!
        Welcome to the real world

        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
          Ма не се хаби бре, те всички лъжат да вземат стотинките и тия дето искат да правят реглаж на окачването и тия дето искат да правят баланс на гуми и тия дето искат да правят реглаж на фарове, хич не е нужно, то е видно по пътищата ни.

          А аз от това не разбирам, не е ми работа, но сигурно за да го напиша съм карал една и съща кола преди и след реглаж!
          Бъди така добър и не ми изопачавай думите... МОЛЯ....
          Да обобщя:
          Когато се сменя кормилен накрайник, се нарушава реглажа и е редно да се отиде на стенд.
          Когато се сменя нещо друго по предницата не се нарушава реглажа, а ако случайно нещо друго се промени поради тази смяна то няма как да се оправи защото всичко си е фиксирано точно и нашия модел няма други настройки. Това се отнася за нашите модели коли (от този раздел)
          По принцип има коли на които се регулират повече от едно неща......
          Тва, че ти ходиш секи сезон на стенд е похвално.
          НО нека да правим разлика м/у задължително и желателно.

          И в тоя ред на мисли, на мен един ми разправя, че като сваля гумите и пак ги сложа и трябва да регулирам предницата......
          Да му вярвам ли?!

          Айде ся колегата дет е пуснал темата да сподели дал се е справил с задачата......
          sigpic
          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
          147 JTDm 140-Малката манекенка
          GT- JTDm 150

          Comment


          • #20
            Е стига сте преекспонирали нещата с тази геометрия. Да, хубаво е, ако човек е педантичен, след всяка интервенция по окачването да ходи на проверка за всеки случай, НО както е написал колегата haljscho, ако не са пипани накрайниците, вероятността да се наложи някаква минимална корекция е нищожна. Миналата година, като смених всичко отпред, на стенда не се наложиха никакви корекции отпред, а само отзад, защото имах леко изкривен шенкел. Оня ден бях на реглаж след сваляне на рейка, практически почти не беше мръднала - нищожно. Така, че се успокойте, само от смяна на носачи и макферсъни, няма опасност някой да се претрепе.

            @Centorius
            Колега, а ще има ли снимков мат'рЯл ?
            Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 00:09.
            Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
            Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
            Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
            Alfa Romeo 156, 2.0TS

            Comment


            • #21
              Ако сменяш с полиуретан се налага..., за да не ти яде много вътрешния ръб на гумите
              Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
              Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
              Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
              Alfa Romeo 156, 2.0TS

              Comment


              • #22
                Изместихте темата .....Всеки сам си решава относно реглагажа.
                Внимавай със скобите :
                -опасни са ,ако не са качествени
                -не всички скоби стават.Предните пружини са по-особени,не са прав цилиндър и ти трябват подходящи скоби.
                -преди демонтажа на старите пружини се нанасят няколко белега на леглото на амортисьора и на горния тампон на амортисьора.Ако не го направиш започва филм на ужасите-монтаж-демонтаж,монтаж-демонтаж и така докато си скъш нервите....
                Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                Avensis 2011 -2.0 D-4D

                Comment


                • #23
                  -преди демонтажа на старите пружини се нанасят няколко белега на леглото на амортисьора и на горния тампон на амортисьора.Ако не го направиш започва филм на ужасите-монтаж-демонтаж,монтаж-демонтаж и така докато си скъш нервите....[/QUOTE]

                  Очи гледали,очи плакали.То всичко си е измислено,и е направено/стъпки на пружината,едно друго/.Аз моите пружини съм ги свалял за 3 години няколко пъти и без белези си ги слагам от ряз и не разглабям с учебна цел,но като прочетох темата има колеги дето само си мислят че чуват петела.Но това е мое мнение.
                  А за реглажа,на 156-цата,както казаха няколко колеги,се регулира само гама ъгъл,на предницата,останалото си е фиксирано и ако има отклонения при алфа и бета ъгъла,то говорим за ментеливи носачи.Като си купих моята кола,сложих долни носачи /бърт/уж да ми излезе по евтино и ми избяга сходимостта с по 2 мм. от всяка страна/по-къса отливка/,свалих на ново ,върнах ги в магазина,сложих каквито си трябва и всичко заспа.
                  sigpicalfa 156 2.0 TS/звяр на пътя-0886399217

                  Comment


                  • #24
                    Има ли все пак някаква особеност при монтажа на амортисьорите. След смяната на моите се появи някакъв странен звук като от стържене, но не на метал. Звука се чува само в завой по неравен път, също така на място като я заклатя се чува ниско честотно скрибуцане, но не типичното за горни носачи. Два пъти я връщах в сервиза гледаха и нищо не откриха. Сега решиха да ги демонтират и пак да ги монтират. Шума идва от горният край на пружините. То е ясно, че с този сервиз приключих, но ако има някаква особеност при монтажа моля споделете.
                    SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                    Comment


                    • #25
                      Тампоните с лагерите сменихте ли
                      AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                      Comment


                      • #26
                        Тампоните са здрави, лагери няма.
                        SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                          Тампоните са здрави, лагери няма.
                          Наистина няма лагери (разсеян съм), ама си мисля, че въпреки здравите тампони може да е от тях или монтажа им при смяна на пружините
                          AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                          Comment


                          • #28
                            В крайна сметка се оказа дефектен амортисьор. В магазина го смениха веднага, което ме кара да си мисля, че качеството на AL KO не е вече същото.
                            SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                            Comment

                            Working...
                            X